Paleo halak receptjei

Az itt leírt receptek, ezek a halak teljes mértékben megfelenek a paleo étkezésben foglaltaknak, nyugodtan fogyaszthatjuk őket. Ha még többet szeretnél megtudni az egészéges, paleolit táplálkozás lényegéről, hátteréről, Szendi Gáborról, akkor kattints ide: kettlebelledzes.hu

 

Tartalom:

 Fűszeres, mandulás halvacsora
 Halas saslik
 Citromos lazacfilé

Fűszeres, mandulás halvacsoraHalak - fűszeres mandulás halvacsora

Recept hozzávalói:

  •  1kg halfilé vegyesen (mi friss pontyból, lazacból, pisztrángból szeretjük)
  •  só, bors, bazsalikom
  •  hámozott, szeletelt mandula
  •  kókuszzsír

Recept elkészítése:

A legegyszerűbb vacsi, de mégis különleges és nem tocsog a zsiradékban. Imádjuk a halat, pláne úgy, ha vegyesen kerülnek a tepsibe, mert így egy nagy közös kóstolásba fullad a dolog.:) A friss halfiléket mindkét oldalukon sózzuk, borsozzuk, megszórjuk bazsalikommal, majd egy kókuszzsírral kikent tepsibe terítjük őket. A tetejükre szórunk egy kis mandulát és már tolhatjuk is a 180 fokos sütőbe. Letakarni nem szoktam, kb. 30 perc alatt kész is az ínycsiklandozó finomság. Mi salátával körítjük.

Halas saslik Halak - halas saslik

Recept hozzávalói:

  •  harcsa/tonhal/lazac (nálunk a lazac a favorit)
  •  kaliforniai paprika sárga, piros és zöld
  •  vöröshagyma
  •  só, bors, stb.
  •  kókuszzsír

Recept elkészítése:

A halfilét vastagabb kockákra vágjuk, és ízlés szerint fűszerezzük. A paprikákat és a vöröshagymát nagyobb szeletekre aprítjuk. Mi gombát is szoktunk használni, a kisebb fejeket egészben hagyjuk. Hurkapálcikára szépen felfűzzük a hozzávalókat ízlés szerint, ismételve a “mintát”. J Grillrácson, vagy ha az nincs, teflon serpenyőben icipici kókuszzsíron megsütjük úgy, hogy közben időnként forgatunk rajta.

Citromos lazacfilé Halak - citromos lazacfilé

Recept hozzávalói:

  •  lazacfilé
  •  só, bors, rozmaring
  •  1 citrom
  •  kókuszzsír

Recept elkészítése:

A halfilét vastagabb szeletekre vágjuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk, megszórjuk rozmaringgal, majd a citromból néhány csepp citromlét facsarunk rá. Hagyjuk állni 10 percig. Egy serpenyőben pici kókuszzsírt melegítünk, nagyobb lángon már kezdhetjük is a sütést. A nem bőrös felét kell először sütni, pontosan 4 percig, utána megforgatjuk és a bőrös felét is sütjük 4 percig. Köretként párolt zöldséget szoktunk készíteni (póréhagyma, gomba, cukkini, padlizsán, tulajdonképpen bármi, ami épp van otthon.)